Ajatuksia työnteosta

Harmaa päivä. Siis hyvä päivä tehdä töitä.

Eräältä asiakkaalta tuli ihan ylläripositiivista palautetta mun sille tekemistä nettisivuista. Piristi. :) Jokseenkin oon täällä ehkä saanut ihan uuden touchin tähän hommaan. Alottaminen on lähes aina hankalaa, mut sit ku se inspis jysähtää päälle, niin on kyllä tullut tehtyä hyvää ja ainakin omaa, ja palautteista päätellen muidenkin silmää miellyttävää jälkeä. Osittain johtuu varmaan siitä, että viimeaikoina oon saanut putkeen sellasia projekteja, joissa on saanut olla tavallista rohkeampi, kokeilla rajojaan ja käyttää mielikuvitusta.

Miltä sitten on työnteko tuntunut nimenomaan etänä tehtynä? Yleisesti ottaen, tähän asti on ainakin sujunut ihan hyvin ilman mitään kummempia ongelmia.

Parasta tässä on se vapaus, että voin suunnitella ajankäytön lähes just niinkun itselle parhaiten sopii. Ei ole esim. pakko tehdä töitä tasan kello 8 aamulla, tietäen ettei siitä siihen aikaan aamusta koskaan tule mitään kun aivot on niin puuroa ettei jaksa edes ajatella. Nyt mä voin tehdä töitä just sillon kun tietää ja tuntee olevansa tehokkaimmillaan. Ja mikäs sen parempaa, kun voi olla ulkona ja nauttia valosta päivällä, ja illalla olla sisällä tekemässä töitä? ;)

Toimiston suunnalta on ollut taas hyvä juttu, että oon saanut monta projektia päällekkäin niin, että jos on tarvetta kysellä jostain projektista, niin vastausta odotellessa mulla on aina joku homma mitä voin tehdä sillä aikaa eteenpäin.

Miinuksena taas vois sanoa, että välillä tuppaa olemaan aika yksinäistä ja hiljasta, varsinkin jos Juhokin on esim. tunneilla tai muualla viipottamassa. Itsekuria tarvitaan varsinkin ton jälkimmäisen osalta, kun muu jengi on menossa ja itse pitäis tehdä töitä. Tuntuu niiin epäreilulta, kun toisilla on niin vähän oppitunteja ja sen takia enemmän vapaa-aikaa kun mulla. Silloin tällöin myös huomaa kaipaavansa sitä tiettyä, helppoa työkavereille suunnattua "ääneen ajattelua", vahvistuksen hakemista tai mielipiteen kysymistä. Onneks Juho toisaalta paikkaa vähän tätäkin asiaa, ja sanoo mm. rohkeesti mielipiteitään. :)

Häsläystä kaupassa

Käytiin ostamas RT-Martista ruokatarvikkeita. Alunperin mentiin etsimään lähinnä jauhelihaa ja lettuaineksia, mut loppujenlopuks tuli ostettua aika paljon kaikkee. Irtokarkkejakin löydettiin. :D Ostettiin myös oikeet haarukat ja veitset, niin ei tarvi tulevaisuudessa syödä pihviä puikoilla...

Kassalla kun ostosten loppusumma alko lähenee paria sataa yuanii, Juho kysy multa, et onks mulla rahaa. "No ei, kyllähän sä sen tiedät ettei mulla oo muutamaan päivään ollu penniäkään, eikö sulla sit oo?" –" No en mä nyt varautunu ostamaan koko kauppaa tyhjäks!" Kiva...

Siinä sit hetki kelattiin että mitäs nyt. Tarjosin sille mun Visa Electronia, et jos siellä vaikka sattuis olemaan loput siitä mihin Juhon käteiset ei riittänyt. Eka se katteli sitä korttia siihe mallii ettei se oo koskaa nähnykää semmosta, mut sit alko kauhee häslinki siinä ympärillä ja myyjät vaa huuteli toisilleen, ja minä ja Juho oltii iha ymmällää et mitä nyt tapahtuu. Siinä sit juostiin ympäriinsä ja edes takasin, piti mennä aina johonki toiselle kassalle koittamaan korttia, kun siinä meidän kassalla ei ollu korttimasiinaa. Loppujen lopuks kaikki meni ihan hyvin, mun kortilla sattu just olemaan tarpeeks valuuttaa ja kortti vielä kelpas niille. Huoh. :E

Näin käy kun pitää maksaa kolmen kuukauden vuokrat etukäteen. Köyhä olo, mut onneks täällä on kaikki niin halpaa.

Illan kokkailut

Tehtiin Juhon kanssa ihan törkeen hyvää ruokaa. Tai no, ihan tavallista, mutta täällä kaikki "ihan tavallinen" on suorastaan ihmeellistä. :D

Aineksina meillä oli sianjauhelihaa, jotain valmista spaghettikastiketta sekä kierrepastaa.

Ruoka valmistu tosi nopeesti ja helposti, ja varsinkin toi kastike oli kyllä maultaan ihan huippua. Just semmosta ruokaa, kun haluu jotain helppoa ja hyvää, eikä jaksa lähtee ulos syömään.